A pani w szkole mówiła: „Nikt Ci nie będzie płacił za wyglądanie przez okno”…

A pani w szkole mówiła: „Nikt Ci nie będzie płacił za wyglądanie przez okno”…

I oczywiście nie miała racji, bo jak wiemy przeciętny dzień pracy pilota to start, na 400ft włączenie autopilota, dwie do ośmiu godzin wyglądania przez okno no i oczywiście te 2 upojne minuty lądowania, kiedy to wszystko może się zdarzyć. Ale jeśli się przyjrzeć, to na nasze – pilotów – usprawiedliwienie, mamy za sobą długie godziny spędzone w ławce. Najpierw podczas nauki do PPL(A), potem podczas gehenny jaką dla większości adeptów jest teoria ATPL(A), nie mówiąc o uprawnieniach na typ, których przeciętny pilot czterdziestoletni ma za sobą przynajmniej trzy i wreszcie szlifowanie języka (ale to już czysta przyjemność z angielski-icao.pl;)… Czyli nauka kluczem do sukcesu? Chyba niestety w tym zakresie musimy wychowawczyni przyznać częściowo rację;)

Dlatego też z niecierpliwością czekamy na rozpoczynający się niebawem 90-dniowy SAMOTNY LOT DOOKOŁA ŚWIATA promujący właśnie edukację lotniczą. A pilotem samolotu Beechcraft Bonanza będzie charyzmatyczna 29-letnia Shaesta Waiz, pierwsza pilot cywilna Afgańskiego pochodzenia.  Stopover najbliżej nas to wprawdzie Rzym (LIRU), ale śledzimy i trzymamy kciuki!:) (http://dreamssoar.org/)

foto by: Fotolia

Jagna
Jagna
Pilot samolotu ratowniczego w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym, instruktor samolotowy, dyspozytor lotniczy, absolwentka Filologii i Zarządzania Transportem Lotniczym na Londyńskiej uczelni z 10 letnim doświadczeniem w branży m.in. tłumaczeniach symultanicznych podczas szkoleń lotniczych.